Våren 2010 på Det Norske Studentersamfunds Teaterscene, består av 2 meget spennende teaterproduskjoner; "Machinal" av Sophie Treadwell og "Så stillhet" av Arne Lygre. Begge med première i april/mai.

I den forbindelse vil vi avholde 2 auditionsdager. Søndag 24.01. kl 18 og Tirsdag 26.01. kl 18.Møt opp ved Høgskolen i Oslo, Pilestredet 46.

"Machinal"søker en mannlig skuespiller for rollen som den autoritære "ektemannen" 20 år +. Velg teksten fra Machinal, eller en selvvalgt monolog på audition.

Machinal-tekst:"Fra nå av skal jeg nyte livet - jeg har ikke hatt det like lett. Jeg har kommet meg dit jeg er gjennom hardt arbeid og nøysomhet. Men nå skal jeg begynne å nyte livet - gjøre alt det jeg har gått glipp av. Neste år drar vi kanskje til Paris og Sveits - jeg har alltid ønsket meg et sånt Sveitser-ur kjøpt i Sveits - jeg kunne ha kjøpt et her, men jeg har alltid ønsket meg et som er kjøpt i Sveits - er ikke det vittig, hva? Hva? Er det ikke? I hele mitt liv har jeg ønsket meg et Sveitser-ur, kjøpt i Sveits. Det har jeg alltid ønsket meg. Mer enn noe annet"

"Så stillhet" søker 3 skuespillere. Velg èn av de følgende to tekster, eller en selvvalgt monolog til auditon.

Tekst:
En: "En rutinemessig glipp, bare. Ved vaktskiftene. Mangelfulle rapporter om hvilke goder den forhørte har fått og ikke fått av forrige forhører. De tydeliggjør sine empatier og antipatier, de lar ham forstå hva de forventer av ham, hva som ville være riktig av ham å gjøre, men de torturerer ikke."

En annen: "Det er det de gjør. De forhører. De torturerer ham ikke. Tortur er ulovlig. De to begår ikke ulovligheter. De er ikke sånn. Han er sånn. Kanskje. Det er derfor de har pågrepet ham. For å undersøke dette, nærmere."

mvh

Harald Engan,Produsent